Kategorier
Marknadsföring

Skyltar Uppsala – glöm inte den fysiska marknadsföringen 

Vi lever i en digital och uppkopplad tid där en stor del av handeln sker online. Det innebär emellertid inte att den fysiska handeln slutat existera. Detta bör man som företag i Uppsala ha i åtanke då det kommer till marknadsföringen.

Hur många kunder missar ni genom att enbart synas på internet? Att man lägger lejonparten av budgeten på synlighet på sociala medier och på exempelvis annonsering och SEO är smart, men man bör åtminstone också lägga en del på mer fysisk typ av marknadsföring. 

Skyltar Uppsala – fånga intresset 

Genom exempelvis skyltar i Uppsala kan du nå personer som passerar på gatan, väcka deras intresse, få dem att besöka din verksamhet och göra ett köp. Utöver detta så kan skyltar i Uppsala även fungera i framtiden. 

En person ser dina skyltar i Uppsala och lägger logotypen på minnet – bara för att nästa gång han ser denna också förknippa den med någonting positivt, enbart på grund av igenkänningsfaktorn. 

Utöver skyltar i Uppsala så finns även andra exempel på hur fysisk marknadsföring kan användas och se ut. Ett exempel handlar om profilkläder. Ser du till att trycka upp tröjor och kepsar som du sedan delar ut till bekanta, anställda och kunder så sprids ditt varumärke automatiskt.

Bildekor och skyltar – så syns ni i Uppsala 

Ett annat exempel handlar om din bil. Genom att sätta dekaler med er logotyp på bilarna så kommer ni också att synas varje dag – antingen på vägen eller när bilen står parkerad. Gemensamt mellan bildekor och skyltar i Uppsala är att man bör ta i lite. 

Målet är att synas och detta innebär att man också bör skapa någonting minnesvärt, antingen sett till färg, storlek eller typsnytt och layout. Ska man avsluta med ett tredje exempel så handlar det om pennor och andra produkter som folk hela tiden använder och behöver. All reklam är bra reklam. Var syns ni?